Uns dos-cents els adoradors nocturns acudiren a la cita. (Font: Agència Balèria)

L’Adoració Nocturna de Mallorca s’ha volgut adherir a les celebracions del tercer centenari del naixement del Beat Juníper Serra elegint, aquest any, la vila de Petra per celebrar-hi la Vigília de les Espigues. La cita fou la passada nit del 15 al 16 de juny.

D’acord amb el programa els adoradors i adoradores de les diverses seccions de Palma, Sóller, Calvià, sa Pobla, Inca i Sencelles es concentraren a l’església del Convent de Sant Bernardí. També s’hi féu present un estol de gent vinguda de Pollença, Manacor i Porreres que tenen el desig de restaurar les seccions que altre temps tingueren vida en les seves comunitats.

En total foren uns dos-cents els adoradors nocturns que acudiren a la cita. Tots foren rebuts per la comunitats de franciscans de l’Ordre de Fra Menors d’aquella casa i en nom d’ells els adreçà la benvinguda el P. Joan Martí, ofm, recordant la vinculació d’aquell lloc amb la vida del Beat i la grandesa i projecció de la seva personalitat. Acte seguit s’organitzà, tot resant el Rosari, la processó de les banderes fins a l’Església Parroquial de Sant Pere.

Allà el Sr. Bisbe, Mons. Javier Salinas va rebre els membres del nou Consell Diocesà de ANE Mallorca. El Consell va obsequiar el bisbe amb un exemplar del primer volum de la història de l’Adoració Nocturna de Mallorca que escriví l’any 2006 Mn. Baltasar Morey, beneficiat de la Seu i benefactor d’aquesta Obra Eucarística, qui mori el passat mes de febrer i en homenatge del qual s’ha celebrat aquesta Vigília de les Espigues.

Entorn de les 23:15 començà la solemne Celebració de l’Eucaristia, presidida pel Sr. Bisbe i en la que hi concelebraren alguns pares del convent franciscà i altres preveres de Petra, el Director Espiritual de l’Adoració Nocturna de Mallorca, Mn. Joan Pons i altres sacerdots i diaques que acompanyaven les diferents seccions. En finalitzar aquesta, fou exposat el Santíssim Sagrament en una bellíssima custòdia barroca i es dugueren a terme els diversos torns de vetlla eucarística.

Quan mancaven pocs minuts per les dues de la matinada s’organitzà la solemne processó que va recórrer diversos carrers fins arribar a la plaça on s’hi aixeca el monument al Pare Serra, que l’any 1913 fou erigit en motiu del segon centenari del seu Naixement. Allà, segons el costum, hi foren beneïts tots els termes i els camps de Mallorca i s’hi féu una pregària per les missions. Retornada la processó a la Parròquia es va cantar el solemne Tedeum d’acció de gràcies i fou reservat el Santíssim.

La trobada va acabar davant la casa rectoral, amb un ben preparat i sortit sopar que la gent de Petra va oferir als adoradors i adoradores que assistiren a la Vigília, tot honorant al Beat Juníper Serra.