Sebastià Salom Mas, capellà diocesà de Mallorca.

Va fer els seus estudis al Seminari Diocesà de Mallorca i els va acabar a la Universitat Pontifícia de Comilles on, el dia de Pasqua, 26 de març de 1967, va ser ordenat prevere amb 22 anys.

A l'etapa parroquial el seu primer destí va ser la Vicaria in càpite del Port d’Andratx. Posteriorment va exercir a Sa Pobla, Inca i, sobre tot, a Santanyí i altres parròquies del com es Llombards, sa Colònia de Sant Jordi i ses Salines. Finalment, el 30 de maig de 2014, va ser nomenat rector de la parròquia de Porreres, etapa que va concloure el dia de Sant Roc, 16 d’agost de 2019.

Una altra realitat que el va captivar i en la qual va esmerçar prop de quinze anys és la missió diocesana a Burundi, a la diòcesi de Gitega, amb la qual la diòcesi de Mallorca té un compromís de col·laboració. Aquesta tasca la va realitzar en tres etapes primer entre el 69 i el 74, posteriorment entre el 80 i el 83 i finalment entre el 2007 i el 2013. Mn. Sebastià va endinsar-se dins el món encisador del poble i l’Església de Burundi. Per a ell va ser la millor escola i el tall on va elaborar un pensament propi sobre l’evangelització, a Burundi i a Mallorca.

Encara podem ressenyar el seu servei com a vicari episcopal del bisbe Teodor, delegat diocesà d’apostolat seglar i secretari de pastoral. Aquest servei l’ha culminat com a membre del col·legi de consultors, del qual n’era el degà. És amb aquesta qualitat que va donar la benvinguda en nom de l’església de Mallorca al bisbe Sebastià que va presidir
la celebració del seu funeral .